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CheUn Dalou
31:32 min | 2015 | HD (ProRes 1920x1080) | bw+col | sound+silent
Ein Episodenfilm der Filmklasse Braunschweig mit Beiträgen von:
Derhoske, Malte Hartewieg, Sabine Janz, Vivian Oliveira, Meike Redeker, Deborah Uhde und Michael Brynntrup
PREMIERE: 16. März 2015, 19:00 Uhr
Circuits and Currents, Notara 13 & Tositsa, Athen
(Live-Vertonung durch DEKJ)
"CheUn Dalou" is a collective film response of the Film Class Braunschweig to Buñuel's silent surrealist classic "Un Chien Andalou" from 1929. – The premiere was presented with live soundtracks by DEKJ on March 16th at 7pm in Circuits and Currents, Athens.
»CheUn Dalou« ist ein Episodenfilm aus der Filmklasse Braunschweig zu dem Film 'Un Chien Andalou' (1929) von Salvador Dalí und Luis Buñuel. Dieser Klassiker gehört in seiner Radikalität zweifellos zu den wichtigsten Zeugnissen der Avantgarde und entfaltet im Folgenden eine beachtliche Wirkung auf die Kunst der Moderne und die Filmkunst bis heute.
Das kollektive Projekt der Filmklasse nimmt das 'Material' des Originalfilms zum Ausgangspunkt für individuelle Annäherungen an den surrealistischen 'Stoff'. Entstanden sind sehr verschiedene Episoden – teils wird der Film als found-footage-Quelle benutzt und analytisch zerpflückt, teils dient der Film (oder Bilder daraus) als Anregung für performative Interventionen und Erfindungen ganz eigener Bild- und Vorstellungswelten. (MB)
»CheUn Dalou« is an episode film created by the film class from the Braunschweig University of Art (HBK), based on the film “Un Chien Andalou” (1929) by Salvador Dalí and Luis Buñuel. In its radicalness, this classic film is one of the most important works of the avant-garde, having considerably influenced modern art and film into the present day.
For this collective project, the HBK film students took the material of the original film as a starting point for their individual interpretations of the surrealist concept. This resulted in highly diverse episodes, with some taking the film as a found-footage source for analytical deconstruction, and others taking it (or its images) as an inspiration for performative interventions or the creation of distinctly individual visual and conceptual worlds. (MB)
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